Психологічне вивчення учнівського колективу
Анкета для учня "Ти і твої батьки"
1.Який склад твоєї сім'ї?
2Чи пишаєшся ти своїми батьками?
а) так;
б) частково;
в) іноді.
3.Як ти проводиш своє дозвілля?
а) займаюсь спортом (у секції);
б) відвідую кіно чи театр;
в) читаю художню та іншу літературу;
г) займаюся у музичній школі;
д) дивлюся телепередачі;
е) спілкуюсь з друзями;
4. Як ти проводиш вільний час із батьками?
а) відвідуємо кінотеатр;
б) ходимо в театр;
в) відвідуємо виставки, музеї;
г) разом виїжджаємо за місто;
д) працюємо на дачній ділянці;
е) їдемо до родичів у село;
ж) не проводимо вільний час разом.
5. Як часто ти проводиш своє дозвілля разом із батьками?
а) один раз на тиждень;
б) один раз на два-три тижні;
в) один раз на місяць;
г) один раз на півроку;
д) майже завжди;
е) ніколи.
6. Чому ти не проводиш дозвілля з батьками?
а) нецікаво;
б) не маю вільного часу;
в) батьки не мають вільного часу;
г) вільний час батьків не збігається з моїм.
7. Які стосунки між батьками?
а) дружні;
б) напружені;
в) конфліктні;
г) не хочу говорити.
8. Які стосунки у тебе з батьками?
а) дуже добрі;
б) довірливі;
в) напружені;
г) конфліктні.
9. Чи подобається тобі у колі твоїх батьків?
а) так;
б) ні;
в) не завжди;
г) не знаю.
10. Чи ділишся ти зі своїми батьками проблемами, радощами,
невдачами?
а)так;
б) ні;
в)назавжди.
11. Чи розуміють тебе батьки?
а) повністю;
б) частково;
в) не розуміють.
12. Скільки часу в тебе лишається на дозвілля?
а) достатньо;
б) мало;
в) не лишається;
г) не знаю, куди подіти.
13. Що найбільше подобається робити на дозвіллі?
а) спілкуватися з батьками;.
б) прогулюватися;
в) проводити час із друзями;
г) займатися спортом;
д) слухати музику;
е) займатися технікою;
ж) відвідувати кіно і театри;
з) читати;
и) дивитися телепередачі;
і) грати в комп'ютерні ігри; к) танцювати.
14. Чи допомагаєш ти батькам, старшим членам сім'ї?
а) так;
б) іноді;
в) ні;
г) немає потреби.
15. Чи береш участь у плануванні сімейного бюджету?
а) так;
б) іноді;
в) ні; ... '
г) не хочу втручатися.
16. Чи хотів би ти виховувати своїх дітей так, як тебе вихову-
ють твої батьки?
а) так;
б) частково;
в) ні;
г) з певними змінами.
17. Чи знаєш ти, яку роботу виконують твої батьки?
а) так;
б) ні;
в) не виконують;
18. Чи є у твоїй сім'ї власні традиції?
а) так;
б) ні;
в) деякі.
- Які члени сім'ї користуються в тебе незаперечним авторитетом?
- Кому в сім'ї належить вирішальний голос?
- Чи дають тобі кишенькові гроші?
Анкета
"Чи вмієте ви слухати"
Завдання: поставити +, коли ситуація викликає у вас роздратування
- Співрозмовник не дає шансу висловитись, хоч є що сказати, та не можна вставити слово.
- Співрозмовник постійно перериває мене під час бесіди.
- Співрозмовник ніколи не дивиться на мене під час розмови я не впевнений, чи чує він мене.
- Розмова викликає почуття марнування часу.
- Співрозмовник постійно метушиться, папір і олівець займають його більше, ніж мої слова.
- Співрозмовник ніколи не посміхається, а у мене виникає почуття незручності і тривоги.
- Співрозмовник завжди відволікає мене запитаннями і коментарями.
- Щоб я не сказав, співрозмовник завжди осаджує мій запал.
- Співрозмовник завжди намагається спростувати мої твердження.
- Співрозмовник перекручує зміст моїх слів і вкладає в них інший зміст.
- Коли я ставлю запитання, співрозмовник змушує мене захищатися.
- Іноді співрозмовник перепитує мене, роблячи вигляд, що не розчув.
- Співрозмовник, не дослухавши до кінця, перебиває, щоб погодитись.
- Співрозмовник при розмові зосереджено займається сторонньою справою, він неуважний.
- Співрозмовник робить висновки за мене.
- Співрозмовник завжди намагається вставити слово в мою розповідь.
- Співрозмовник не відводить з мене очей.
- Співрозмовник дивиться на мене ніби оцінюючи.
- Коли я пропоную щось нове, співрозмовник говорить, що думає так само.
- Співрозмовник виявляє надмір уваги, ойкає і підтакує.
- Коли я говорю про серйозне, співрозмовник уставляє жарти, анекдоти.
- Співрозмовник часто дивиться на годинник під час розмови.
- Коли я вхожу до нього, він кидає всі справи і займається виключно мною.
- Співрозмовник поводить себе так, наче я заважаю робити щось важливе.
- Співрозмовник вимагає, щоб усі погоджувались із ним.
Підрахувати % від 25 ситуацій, що викликають роздратування:
Від 0 до 10%- високий рівень уміння слухати
11 -40%- вище середнього
41-70%- середній
71 -100%-низький
АНКЕТА-ТЕСТ
на визначення рівня відповідальності старшокласників
1.Учитель доручив тобі підготувати доповідь на засідання гуртка, ти...:
а)знайдеш літературу і самостійно підготуєшся;
б)зробиш доповідь абияк з того, що буде під рукою;
в)забудеш про це доручення, бо в тебе є важливіші справи.
2.Мама попросила тебе забрати з дитячого садка сестричку, ти...:
а)зробиш це із задоволенням;
б)спробуєш це передоручити комусь іншому;
в)будеш займатися своїми справами, сподіваючись, що мама сама зробить це пізніше.
3.Ти пообіцяв своєму другові повернути його книгу саме сьогодні, але в тебе виникли термінові справи, тому ти...:
а)знайдеш хвилинку, щоб виконати обіцянку;
б)попросиш когось зробити це за тебе;
в)забудеш про обіцянку, бо твої справи важливіші.
4.Один із учнів вашого класу повинен був виступити на шкільній конференції, але він раптом захворів, ти...:
а)сам запропонуєш свою кандидатуру, підготуєш виступ;
б)спробуєш вмовити виступити когось із однокласників;
в)не реагуєш на проблему, бо «твоя хата з краю».
5.Прогулюючись парком, помічаєш не згасле вогнище, ти...:
а)спробуєш зробити все, щоб його загасити;
б)повідомиш кого-небудь про необхідність вжити заходів;
в)спокійно підеш далі, бо це не твоя справа.
Підрахувати кількість відповідей а, б, в.
Більшість «а» - високий рівень;
більшість «б» - середній рівень;
більшість «в» - низький рівень.
АНКЕТА-ТЕСТ
для вивчення моральної орієнтації учня
Учень_____________________________________ Клас____________
1.Скільки тобі років?
2.Стать...
3.Як ти ставишся до поглядів своїх батьків на життя?
• повністю згоден;
• майже згоден;
• багато в чому згоден;
• повністю не згоден.
4. Що є найголовнішим у житті (чого б ти хотів домогтися насам¬перед)?
- людина має дбати лише про свою сім'ю;
- багато грошей;
- можливість допомагати людям;
- цікава робота;
- визнання навколишніх;
- фізична сила і здоров'я;
- влада над людьми;
- сімейна злагода;
- духовне багатство;
- поважна посада;
- моральна досконалість;
- успішний бізнес;
- інше
5. Як ти ставишся до людей інших рас і національностей:
- неприязно,
- з ненавистю;
- спокійно;
- вивчаю, цікавлюсь;
- вважаю рівними собі;
- готовий до дружби і співпраці;
- не бачу проблеми.
6. 3 якими твердженнями ти погоджуєшся?
- піклування про тих, хто навколо тебе,- важлива якість людини;
- дбати про процвітання своєї країни - головне для громадянина;
- людина має дбати тільки про себе.
7. З якими судженнями ти погоджуєшся?
- людина відповідає за все, що відбувається навколо;
- людина відповідає тільки за свої вчинки;
- людина відповідає за свою сім'ю і близьких людей;
- людина відповідає за долю світу, довкілля. 8. Яка з життєвих позицій є твоєю?
- я поважаю кожну людину, якщо вона не злочинець;
- я поважаю тільки близьких друзів;
- я поважаю тільки багатих і знаменитих;
- я поважаю тільки старших;
- я не мушу будь-кого поважати.
9. Праця для людини - це:
• реалізація власних сил і можливостей;
• неприємний обов'язок;
• потреба здорового організму.
10. Яке із наведених суджень ти поділяєш?
• у колективі почуваєшся сильнішим, здається, що виростають крила;
• колектив допомагає жити, вчитися, підгримує у важкі хвилини;
• колектив обмежує свободу людини;
• людина в колективі перетворюється на піщинку.
11. У тебе приязні стосунки з однокласниками:
• безперечно;
• не знаю;
• ні;
• ні в якому разі.
12.Які дії, вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше шануєш? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13.Які дії, негативні вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше засуджуєш? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________